Spørsmål og svar


Vil du vite mer om extra?
Du finner opplysninger om registrering, innsamling og innløsing av poeng pluss mye mer her.
   

Generelt


Hva er extra?
Extra er et lojalitetsprogram der du kan få poeng når du kjøper relevante produkter fra Bosch. Med disse poengene kan du få mange fine premier.

Hvordan fungerer extra?
For hvert relevant Bosch-produkt kan du få poeng og innløse dem mot mange fine premier. Klipp ut, og ta vare på strekkodene på de aktuelle produktene. Deretter sender du dem til servicesenteret vårt sammen med valideringsskjemaet Lenke, der poengene blir satt inn på kontoen din. Når de har kommet inn på kontoen, kan du innløse poengene mot mange fine premier. Last ned retningslinjene for strekkodene HER for å se hvordan du skal klippe ut strekkodene på riktig måte. For å motta poeng for dine batterier skal du rive av etiketten som sitter på baksiden av batteriet og sende denne inn med dine andre strekkoder. Husk at du kun får poeng for strekkoder tilhørende «en-stykk pakker» . Du skal derfor klippe strekkodene av hver enkelt pakke. Når du sender strekkodene i den frankerte retur konvolutten, er det viktig at du fyller inn ditt verksteds opplysninger på konvolutten, ellers har vi ikke mulighet til å registrere dine opptjente poeng. Husk at du kan bestille flere konvolutter på vår eXtra premie shop. For å gjøre det enkelt å samle og oppbevare strekkodene vil du motta en oppbevaringsboks fra oss i velkomstpakken din.

Hvem kan delta i extra?
Bare verkstedeiere kan registrere seg.

Er det noen medlemsavgift?
Nei, det koster ingenting å delta i extra.
 

Registrer deg


Hvordan registrerer jeg meg for extra?
Hvis du vil registrere deg for å bli med i extra, kan du følge anvisningene under:
  1. Gå til www.extra-bonus.no, og velg "Registrering". Er du allerede bruker skal du be om «nytt passord»
  2. Fyll ut de ønskede opplysningene på registreringsskjemaet. Din e-postadresse vil fungere som brukernavn.
  3. Etterpå vil du få en e-post der du kan velge eget passord. Da er registreringen fullført.
  4. I tillegg sender vi deg en velkomstpakke med detaljert informasjon om extra-lojalitetsprogrammet.
Hva får jeg når jeg blir medlem av extra?
Når du blir medlem av extra, får du automatisk 500 poeng på kontoen din.

Hvorfor må jeg oppgi kontaktopplysningene mine?
Du må registrere kontaktopplysningene dine slik at vi kan kontakte deg med oppdateringer, spennende kampanjer osv.
 

Samle poeng


Hvordan samler jeg poeng?
For å samle poeng klipper du bare ut og tar vare på strekkodene på de relevante produktene fra Bosch. Legg strekkodene i den frankerte retur konvolutten, og send dem til extra-servicesenteret sammen med valideringsskjemaet. For å motta poeng for dine batterier skal du rive av etiketten som sitter på baksiden av batteriet og sende denne inn med dine andre strekkoder. Husk at du kun får poeng for strekkoder tilhørende «en-stykk pakker» . Du skal derfor klippe strekkodene av hver enkelt pakke. Last ned retningslinjene for strekkodene HER for å se hvordan du skal klippe ut strekkodene på riktig måte. Vær nøye med å fylle ut skjemaet på konvoluttene, og oppgi antall strekkoder som du sender, samt personopplysninger. Denne informasjonen gjør at vi kan validere poengene dine og overføre dem til din personlige konto når vi mottar konvolutten fra deg. Husk at du kan bestille flere konvolutter på vår eXtra premie shop.
 
Hvor mange poeng får jeg for hvilke produkter?
extra indeholder en omfattende oversigt over de udvalgte produkter og deres tilhørende pointværdi. Du kan se listen på siden extra produkter.

Hvor kan jeg se hvor mange poeng jeg har?
For å se poengene dine kan du logge deg inn på kontoen din med brukernavn og passord og gå til poenghistorikk.

Når blir poengene godskrevet kontoen min?
På grunn av den tiden det tar å legge ut og senere behandle opplysningene som kommer inn, kan det gå ca. 3 uker fra strekkodene blir sendt og til poengene kommer på konto.

Kan jeg returnere et produkt til Bosch-forhandleren etter at jeg har klippet ut strekkoden?
Nei, forhandleren godtar ikke retur av et Bosch-produkt med skadd emballasje.

Kommer de poengene jeg har samlet, til å gå ut på dato en eller annen gang?
Ja. Poeng som er godskrevet kontoen din, vil bli ugyldige på følgende måte: ved utgangen av inneværende år + 2 år. Så for eksempel poeng du får i 2015, kan ikke brukes etter 31. desember 2017. Du blir varslet på forhånd hvis poengene holder på å bli ugyldige. Derfor har du mange muligheter for å innløse poengene i tide.

Kan ugyldige poeng konverteres til gyldige poeng igjen?
Dessverre kan ikke ugyldige poeng konverteres til gyldige poeng igjen. Vi beklager hvis dette skaper problemer.
 

Innløsing


Hva slags premier kan jeg få?
Du kan innløse poengene mot en rekke produkter, som spenner fra elektroniske artikler til utstyr for hjem og hage samt andre slags varer. Du finner en oversikt over alle premiene på nettsiden Premier etter pålogging.

Når kan jeg bestille en premie?
Etter at du har registrert deg, kan du innløse poengene så snart du har samlet deg nok poeng på kontoen for den premien du har valgt deg.

Hvordan bestiller jeg premiene?
Når du skal foreta en bestilling, velger du din(e) favorittpremie(r) og legger dem i "premiekurven". Husk at du må være pålogget. Da begynner bestillingsprosessen automatisk. Bekreft at du er verkstedeieren, kontroller din egen leveringsadresse, og klikk på "bestill". Innen 24 timer vil du motta en ordrebekreftelse i form av en e-post til din registrerte e-postadresse.

Pakken min er holdt igjen i tollen – hva gjør jeg?
Hvis pakken din er holdt igjen i tollen, ber vi deg kontakte vårt servicesenter, så hjelper de deg. Du skal ikke betale for å få pakken utlevert, da vi ikke har mulighet til å refundere beløpet.

Er det mulig å foreta en ekstra innbetaling for å få en premie som har en høyere poengverdi enn antall poeng som står på kontoen?
Nei, det er ikke anledning til å foreta en slik ekstra innbetaling.

Må jeg betale fraktkostnader?
Nei, frakten er gratis.

Hvor lenge går det før jeg får det jeg har bestilt?
Det kan ta opptil 6 uker å levere premien(e) din(e). Hvis du har foretatt en bestilling for mer enn 6 uker siden, må du kontakte servicesenteret på e-post: info@extra-bonus.no, og så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig. Servicesenterets åpningstider: Mandag til fredag, 9 til 16.00.

Kan premiene mine sendes til et annet land?
Nei, premiene kan bare leveres til det landet der bedriften din har sitt forretningskontor.

Kan jeg sende tilbake premien(e) hvis jeg ombestemmer meg?
Det er ikke mulig å sende tilbake en premie hvis du ombestemmer deg.

Hvem skal jeg kontakte hvis det er feil på premien?
Hvis produktet er i stykker, kan du kontakte servicesenteret vårt på e-post: info@extra-bonus.no. Dette må skje innen 30 dager etter at varen er mottatt, og så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig. Servicesenterets åpningstider: Mandag til fredag, 9 til 16.00.

Hvem skal jeg kontakte hvis det oppstår problemer med bestillingen min?
Hvis det blir problemer med bestillingen, kan du kontakte servicesenteret vårt på e-post: info@extra-bonus.no og så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig. Servicesenterets åpningstider: Mandag til fredag, 9 til 16.00.
 
 

Min konto


Jeg har glemt passordet mitt. Hva skal jeg gjøre?
Klikk på lenken Glemt passord. På neste side oppgir du e-postadressen som du bruker til extra. Du får da straks tilsendt en e-post slik at du kan opprette et nytt passord.

Hvor lang tid tar det å aktivere kontoen min?
Når du registrerer deg, vil du få en e-post med verifisering. Kontoen din blir aktivert så snart verifiseringen av kontoen er fullført.

Hvordan endrer jeg passord?
Hvis du vil endre passord, logger du deg inn på kontoen din og går til "Personopplysninger".

Adressen til verkstedet mitt er endret. Hvordan kan jeg oppdatere denne informasjonen?
For å endre personopplysninger logger du deg inn på kontoen din med brukernavn og passord og går til "Personopplysninger".

E-postadressen min er endret. Hvordan skal jeg oppdatere den?
Hvis du må oppdatere e-postadressen, må du kontakte servicesenteret vårt på e-post: info@extra-bonus.no. Servicesenterets åpningstider: Mandag til fredag, 9 til 16.00.

Jeg savner noen poeng. Hvor er de?
Sjekk poengene på kontoen din nøye, og hvis du fremdeles mener du mangler noen poeng, kan du kontakte servicesenteret på info@extra-bonus.no.

Kan jeg overføre poengene mine til en annen konto?
Vi er først og fremst opptatt av sikkerheten for personopplysningene dine og kontoen din. Derfor er det dessverre ikke mulig å overføre poeng fra én konto til en annen.
 

Tekniske problemer


Hvorfor vises e-postmeldinger fra extra på skjermen min med feil på?
Riktig visning av e-postmeldinger avhenger av de enkelte innstillingene på e-postklienten/e-postleseren din. E-post fra extra sendes i det formatet som kalles "multipart mail", dvs. i HTML- og TXT-format. Hvis du ikke kan vise vår formaterte HTML-post korrekt (dvs. at du får ufullstendige bilder, merkelige størrelser, manglende tekster), skal du endre innstillingene på e-postleseren slik at du bare kan lese e-post i TXT-format.

Hvordan behandles personopplysningene mine?
Se våre Retningslinjer for personvern når det gjelder informasjon om hvordan vi behandler personopplysningene dine.
 
 

Oppsigelse


Hvordan kan jeg si opp medlemskapet i extra?
Hvis du skal si opp medlemskapet i extra, kan du sende skriftlig melding til servicesenteret for extra. Du kan skrive til Servicesenteret via e-post på info@extra-bonus.no For at vi skal kunne behandle oppsigelsen din raskt og problemfritt, må du ta med deltakernavnet ditt (med den registrerte e-postadressen) og grunnen til oppsigelsen i den e-postmeldingen du sender til oss.
 
Kontakt.
X